Det här med igångsättning..

Jag börjar verkligen bli riktigt jäkla less på att vara gravid nu, jag kan inte ens resa mig från soffan utan att det känns som hela underlivet ska sprängas i 1000 bitar. Jag kan ju inte ens gå längre heller, mitt samvete mot barnen ska vi inte ens prata om. Jag känner mig verkligen som världens sämsta mamma som inte kan gå ut och leka med barnen, jag kan inte ens hämta dem från dagis själv! Så detta tär både fysiskt och psykiskt!
Jag funderar på att prata med min BM om hon kan skicka remiss till SMVC så jag kanske får en igångsättning, iaf så jag slipper gå över tiden men samtidigt så vet jag inte om jag vågar.. Jag har läst så mycket om hur intensiva värkarna blir och att man inte får någon pause i värkarbetet, sen även att många igångsättningar slutar med snitt. Nu när jag inte kan få EDA så skrämmer detta mig oerhört! Om det skulle bli snitt skulle jag sövas och missa när bebisen kommer och om jag skulle ha konstant värkar i kanske ett helt dygn så skulle jag inte få mer än typ lustgas, inte så jäkla populärt!
Nej, jag ska nog iaf ta och prata med BM och höra vad hon tycker, för jag vill inte leva såhär längre..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy sjutton, jag lider med dig! Sista tiden är inte kul, speciellt då man har ont :( Har du testat hinnsvepning?



sv:oj, jag minns inte vart mannen köpte bilen, det var 1,5 år sen men barnen fick den nu när de är lite äldre :)

2012-04-23 @ 16:42:46
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se/
Postat av: stjaernfall

Svar: Ja, han är allt väldans goer den katten. :) Lite egen å vääldigt speciell, men we wouldn't have it any other way. <3



Oh, hoppas du kan få till en igångsättning (om det nu inte kommer igång av sig självt tidigare då förstås.) Förstår verkligen dina känslor för barnen i det här läget.. :S Inget roligt för nån av er. Nu får bäbisen komma! Mina vänner som har blivit igångsatta har inte haft SÅ illa som du beskriver.. Faktiskt. Det kan säkert gå "lättare" oxå, du får tänka positivt! Å du vet ju vad du får när du kämpat klart.. Tänk på moroten!

Kram!

2012-04-23 @ 22:01:09
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Fyll i ditt namn:
Kommer du tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Fyll i din bloggadres:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0