Inte lika tidig!

Idag kom jag på att när Nathalie var 4 månader precis som Leo är nu så började hon åla sig fram, sen vid 5 mån kröp hon riktigt och vid 6 mån stog hon och gick mot möbler.
 Leo är inte i närheten av att krypa än, och ärligt så är jag faktiskt glad för det. Nathalie var alldeles för tidig och vi fick börja springa efter henne för tidigt, nej Leo får mer än gärna ligga helt still ett bra tag till!
 Det enda som jag tycker är ok är om han börjar sitta utan stöd när han är 5-6 mån så han kan sitta och leka med sina leksaker och vi slipper hålla upp honom hela tiden :)

När började era barn ta sig fram?

Kommentarer
Postat av: eva

min son började krypa när han var 6 månader...började åla runt 5 månader... han var överallt och ingenstans om man säger så =) han lärde sig sitta när han var runt 7-8 månader..

min dotter är 6 månader nu och hon kryper inte. hon har börjat åla lite smått bara. fast hon kan sitta själv och leka och det känns skönt =)

2011-03-23 @ 18:13:08
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Sandrah - mamma till Devin & Vilde

Devin började krypa när han var 7 månader på riktigt och gick bra när han var 9 utan stöd. Vilde började gå när han var 8 mån och började krypa när han var 9 ;) haha

2011-03-23 @ 20:29:39
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: sandlådemamman

Min första började krypa först vid kanske 8-9 månader, medan min andra håller redan på att träna lite och tar sig baklänges på golvet och hon är inte ens 6 mån än. Tycker det är jättetidigt om jag jämför med stora dottern.

2011-03-24 @ 21:01:17
URL: http://sandlada.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Fyll i ditt namn:
Kommer du tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Fyll i din bloggadres:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0