Blir galen.

Ja, jag blir verkligen galen snart...
Eftersom sambon kommer hem mellan 03-04 från jobbet på helgerna så brukar jag låta honom få sova ut,
men Bella har kommit in i en period när hon retas hela tiden och tycker att hon har rätt till alla leksaker.
Om det inte är Nathalie som hon retar så är det Vanessa.
I morse var alla tjejer i Nathalies rum och byggde med klossar, Bella började gråta ca 5-6 gånger bara för att hon retades och Vanessa eller Nathalie sa ifrån.
 Bella och Vanessa tog t.ex alla klossar men Vanessa ger ju Nathalie klossar när hon vill vara med men Bella? Nej såklart inte. Hon håller stenhårt i alla klossar som hon inte ens använder och tillslut slår Nathalie till Bella på armen, då gråter Bella som jorden håller på att gå under. Självklart är det fel att slå, men på ett sätt kan jag förstå henne, när hon är så pass liten så hon inte kan prata och Bella bara tar bort alla leksaker.

Men det är faktiskt en av dom svåraste sakerna med att vara bonusförälder, man vill inte att bonusen ska känna sig utanför så ofta är jag hårdast mot just Nathalie fast hon är minst och detta är jag för att jag är rädd att Bella eller Vanessa ska känna att jag är hårdast mot dom osv...
Jag gillar Bella och Vanessa jättemkt men är det samma kärlek som till mitt eget barn? Nej, tyvärr inte och det kan jag heller inte tvinga fram så då försöker jag gottgöra dom på ett annat sätt..
Men men, nu måste jag ta en kopp kaffe och lugna ner mig i två sekunder innan nästa bråk kommer!

Kommentarer
Postat av: Sandrah - mamma till Devin & Vilde

Du verkar vara en toppen bonusmamma :)

2011-03-19 @ 21:39:08
URL: http://sandrah.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Fyll i ditt namn:
Kommer du tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Fyll i din bloggadres:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0